De verzwegen discriminatie van onze autochtone 50-plussers

Ik heb een kei van een graad en wel twee. Dus zit ik zonder werk, want mensen van het Bestuur, die zelf zo’n duizend Euro per dag opstrijken plus alle soorten van vrij eten en drinken op hun vele “vergaderingen” en snoepreisjes, dat mij voor vast aanstellen “te duur” is. Ik mag heel misschien, twee jaar iemand anders’ gezette lesprogramma en -boeken uitvoeren, zonder inspraak, zonder eigen ruimte of privacy, en al haal ik de sterretjes van de hemel en willen alle studenten wel bij mij in de klas zitten zo goed vinden ze mij, toch mag ik vertrekken. Te duur, zegt de dikke vette Dean en zijn dikke vette baas de graaiers van het Bestuur. Enfin, ik heb me ziek gemeld en zit nu in de bijstand, want ik weiger me onder dergelijk wanbeleid te laten vernederen, ik ben geen hond.

E.J. Bron

Screenshot_12

(Door: Erik60)

Deze reportage is rechtstreeks uit mijn hart geschreven. Het is echt schrijnend hoe vitale vijftigers aan de kant worden geschoven door werkgevers die in hun plaats goedkope Oost-Europeanen aanwerven. De meeste werkzoekende 50-plussers zullen zich wel herkennen in deze reportage. Het gevoel van machteloosheid en de vernedering om zonder pardon aan de kant geschoven te worden. Het hoort er allemaal bij en naarmate je verder zoekt, groeit de frustratie met de dag. Maar je loopt niet alleen tegen een muur op. Er zijn ook werkgevers die profiteren van een werkloze 50-plusser die  heel graag een baan wil. Deze reportage gaat over Jaap, een werkzoekende die liever niet met zijn volledige naam in deze aangrijpende reportage wil komen.  Jaap is een frisse, sportieve 50-plusser die al 14 maanden opzoek is naar een baan. Lees en huiver.

View original post 1,281 more words

About cassandrasez

Cass is a well-travelled Dutchwoman, formerly of Spokane, Washington, USA, presently living in Holland again. She holds a Master's Degree in English and has taught it 20 years at the high school and mostly Jr. College level, until 2010. For other info see "About" at top bar.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

