HEEFT WANHOOP EEN KLEUR?

Deze mevrouw heeft ergere problemen dan ik, maar ik sta voor dezelfde financiele problemen. Sinds okt. ’13 moet ik naar een andere stad voor behandeling, en ik heb vanaf het begin aangegeven dat ik deze kosten niet kan dragen, ik heb al moeite met het eigen risico. Nu anderhalf jaar later wat hoor ik: U krijgt het niet vergoed want u ging met de bus maar u had een taxi moeten nemen, zo heeft de Gemeente het ziekenvervoer geregeld. In plaats van dat ik geld krijg moet ik nu 93 Euro betalen en kan dan 1 jaar gratis met de taxi, wat *belachelijk* is want ik ben niet gehandicapt ofzo. Enfin ik ga er nog achteraan want ik ga NIET een onkostenpost opvreten die ik vanaf het begin heb opgegeven en aangegeven, en als ik een taxi had moeten nemen hadden ze me dat eerder moeten vertellen.

eunmask

Ik kreeg dit emotionele artikel doorgestuurd en was hierdoor heel geraakt, omdat dit voor velen die ik ken zo herkenbaar is! Lees dit en zeg of het u ook zo bekend voorkomt….

silence

Stil
Ik ben stil omdat de wereld teveel geluid maakt. Vorige week hebben wij gehoord van de longarts dat mijn geliefde echtgenoot weer achteruit is gegaan. Een keiharde klap. Een half jaar geleden had hij al aan de longrevalidatie kunnen beginnen maar we hadden geen taxivervoer. Het is namelijk bij wet geregeld dat iemand met een ernstige, dodelijke longziekte geen aanspraak kan maken op ziekenvervoer via de zorgverzekeraar.
Schippers liet onlangs weten trots te zijn op de gezondheidszorg in dit land omdat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen mensen. Geen onderscheid tussen arm en rijk. Geen onderscheid tussen oud en jong. Ze moet zich doodschamen. Het is een achterhaald en belegen gezegde dat geld niet gelukkig maakt. Met geld kan…

View original post 346 more words

About cassandrasez

Cass is a well-travelled Dutchwoman, formerly of Spokane, Washington, USA, presently living in Holland again. She holds a Master's Degree in English and has taught it 20 years at the high school and mostly Jr. College level, until 2010. For other info see "About" at top bar.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

